אם כבר גופן, אז שיהיה בתנועה

מימד הזמן הוא מימד חדש שהתווסף עם המעבר מהדפוס לדיגיטלאך לרובמימד זה לא בא לידי ביטוי בעיצוב פונטים למסךטיפוגאגאפרוייקט הגמר המסקרן של מעין קרא-עוז, בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית במכון הטכנולוגי חולון, מהווה הצצה ראשונית למה שאולי עתיד לקרות בשדה העיצוב הטיפוגרפי בשנים הקרובות.


ההשראה לפרויקט היא גאגא, שפה תנועתית אשר פותחה על ידי אוהד נהרין בלהקת בת שבע, שעקרונותיה יושמו על האלף-בית העברי ובאמצעותה נחקרו מבנה ומגבלות האות העברית. תוצר הפרויקט הינו פונט דינמי, הקורא תיגר על המוסכמות המקובלות בעיצוב פונטים.


"בפרויקט שלי בחרתי לעסוק בחקר מבנה האות העברית." אומרת קרא עוז, "השאלה העיקרית שעניינה אותי היא מה הופך אות לאות? מה הופך אלף לאלף? מתי אלף מפסיקה להיות אלף? אילו חלקים במבנה של האות הם אינהרנטים ואילו גמישים?".
"כאשר הבנתי שאופי הפרויקט שלי הוא מחקרי חיפשתי מתודה מחקרית שתנחה אותי וכך הגעתי לגאגאמצאתי נקודות דימיון רבות בין המחול הקלאסי לטיפוגרפיה הקלאסית, שגם היא מאוד מחושבתמתוכננת ובעלת חוקים נוקשיםרציתי לגלות מה ניתן לגלות על האותיות כאשר משחררים אותן מהנוקשות ומהחוקיםונותנים להן חופש."